Pages

Tuesday, April 2, 2013

Peringatan Buat Muslimah

Assalamualaikum. 

Sihat?

Sedang buka-buka facebook hari nie terjumpa satu statement yang berbunyi begini :

"SALAH SATU DAKWAH GEDIK IALAH, RAMAI ANAK GADIS MULA BERCITA-CITA NAK BERPURDAH, TAPI TERLUPA DAN TAK TERFIKIR PUN NAK BELAJAR BAB AKIDAH. 

SANGAT GELI MELIHAT USTAZAH-USTAZAH BERPURDAH, BERTUDUNG LABUH, BERJUBAH TAPI ASYIK POST STATUS RINDUKAN "BAKAL IMAM", DAN YANG BERKAITAN DENGANNYA. SEBAIKNYA, GUNAKAN IMEJ YANG BAIK ITU UNTUK SAMPAIKAN NASIHAT DAN DAKWAH BUAT PANDUAN MUSLIMAH SELURUHNYA."

Hmm.. ya tak ya jugak kan. Asal Islamik je mesti couple, asal Islamik je mesti cinta. "Imam" konon kan. Aku pun gedik gak. Tapi sebaiknya, bila kita dah berimej baik macam tu, janganlah post tentang gedik-gedik macam tu. Cinta tu kan fitrah, tapi jangan sampai jadi fitnah. Apatah lagi, kita para muslimah yang membawa imej Islam yang sebenar.

Comey tak kakton~~

try pakai tudung rumet =) belajar slow-slow la kan.. hihihihihi


Bukan nak kata yang bertudung labuh tu gedik, cuma sebagai peringatan, jangan post benda gedik-gedik, cintan-cintun ape semua tu. Jaga imej kita, sikap biar bersesuaian dengan pakaian.

Pastu aku tak suka ada satu ustazah. Ceramah dia selalu pasal cinta. Bila baca bukunya pertama kali membuat aku nak termuntah, menceritakan rumah tangga sendiri, semua yang sempurna ada pada suami dia. Logik tak? Logik tak? Tak logik kan. 

Pastu dalam ceramah pun selalu bercakap mengenai soal cinta. Bukan salah, tapi ada sesuatu yang tak kena. Kanak-kanak macam aku nie pun akan mula rasa nak benda tu, sedangkan kita masih belum mampu. Tambahan pula, ceramah dia membuat remaja berada di awan-awangan. Ingin hidup berumah tangga sedangkan, mak bapak suruh belajar dulu, si Ustazah sibuk suruh kahwin cepat. Padahal kalau kahwin bukannya ustazah tu yang sponsor, mak ayah jugak kan.

Bukan salah, tapi sedikit tak kena. Entah-entah kerana cinta ini, makin ramai yang mula mencari pasangan, dan terjebak dengan cinta yang lagha. 

Nauzubillahi min zalik....

Maafkan saya kalau terasa. Kalau ada kesalahan, sila betulkan dengan cara berhikmah. =)

Comel-comel sokmo :-)

1 comment:

Azimah Ariffin said...

famous..rumet kita...google jah boleh tgk...