Pages

Tuesday, December 6, 2011

produk apa yang awak guna?

hai..haa..hari ni topik yg paling digemari oleh gadis2, perempuan2, wanita2..betul x? biasanya kita akan rajin google benda ni kan?semua nak cantik kan?saya tahu..saya faham..
lepas baca sila tinggalkan komen produk apa yang awak pakai..berkesan ke tak..

hari ni saya nak terus terang..
sebenarnya muka saya ni muka tipu2 je..
sebenarnya penuh dengan jerawat..aaaaaaaaaaaaa..
nak buat macamana..
control makan dah, buat exercise dah, cuci muka dah..
buat rawatan facial pun selalu..
tapi jerawat sangat suka timbul di permukaan mukabuku saya..



nampak licin je kan?xde cela..
sebenarnya saya bergantung pada satu produk ni..

TIA AMELIA
awak tahulah harganya kan..huhuhu sangat sedih..
hujung2 semester nie xde duit sen kurap..kurap ada la..
pernah cuba beberapa produk biasa tapi xberkesan pun..
jealous bila tengok org lain xde jerawat..kalau ada pun cket2 jer..

jadi TIA AMELIA ini telah membantu saya..
ni la produk yg paling berkesan
tadddddaaaaaaaaaaa...


krim kunyit..pakai malam2..skip2 la..kalau rajin pakai kalau malas xpayah..
krim ni pakai 2, 3 kali pun terus jadi putih..
biasanya org India bila naik jerawat akan pakai kunyit kan..
kunyit fungsi dia sebagai pencegah bakteria..
jadi bila pakai semua jerawat akan surut..
tapi bagi mereka yg ada jerawat berlebihan tu sabar la dalam menunggu jerawat surut..
mula2 pkai memang menggelupas..
yela..kalau tak menggelupas maknanya tak menjadi la..

tapi saya takut...ada kesan sampingan nanti..lagu2 mana pun, memang saya terpaksa bergantung kat produk nie..
krim ini telah menyebabkan saya jadi macam nie..nah!


boleh zoom besar2..tanpa bedak 14 lapis..tanpa foundation..dan tanpa edit2 gambar..
awak percaya x?mesti ada something wrong somewhere nieh!
xde apa2 kan, melainkan kulit semata2..
was2 jugak nieh..was2 pun nak buat macamana dah terpaksa...

pagi dan petang pula pakai sunblok..
sunblok memang kena tonyoh hari2 kat muka..
memang tahan panas..terbaik punyer..
masa sekolah dulu..bila ada perbarisan kat padang..semua kawan2 sunburn mukanya..muka saya je x..hehe.. serius..memang tahan lasak, tahan sental, tahan lama..dan tuan yg pakai pun boleh tahan.. (penampar sira sedassss!!!! dushhh!!!!!)


harganya sama dengan krim kunyit.. RM29.90.. isi dia cket je..5gram jer..sama banyak ngan taik idung..
tapi kalau saya beli.. RM22 jer..awk, awak tak tahu ke saya toke kat kampung saya..hehehe..
satu kelebihan untuk toke..beli apa2 dapat murah..yela,sama2 berniaga, xkan dia nak tipu kan..dia ambik untung cket2 jer ngan kita..

toner dia..saya tak pakai..malas...

pencuci muka juga selalu tukar2..xkira jenama..

ok..selamat menjaga kecantikan semua...

kalau sudi tinggalkan komen..

taknak komen pun xpe..

No comments: