Pages

Friday, March 16, 2012

Masa Tidur Yang Berkualiti

kepada kawan-kawan..
abang-abang...kakak-kakak..
makcik-makcik..dan pakwe-pakwe sekalian..
saya ingin meminta jasa baik kalian agar tidak menelefon saya selepas pukul 12 malam..
hal ini kerana, selepas pukul 12 malam saya akan bertukar jadi puntianak!


Saya seorang yang sangat susah nak tidur
dan mudah terjaga..
jiran kat atas terkentut pun saya boleh terjaga..
apatah lagi dengan bunyi handphone..
saya tak boleh silentkan handphone saya sebab saya set jam nak bangun solat subuh..
tapi bila xsilent..
ada la makhluk yang suka menelefon malam2 buta..

Kadang2 masa tu kita baru nak terlelap..
kemudian terkejut bila mendengar handphone..
itu yg saya tak suka
orang lain mudah je tidur
letak kepala atas bantal terus buat taik mata dan air liur basi

tapi saya tak..
kalau nak tidur pukul 12,
pukul 10 lagi saya dah kena guling2..
nak panaskan enjin..
punyalah susah nak tidur..
makan ubat tidur berbotol2 pun tak berkesan..

mudah je nak bangun..
dengar budak PALAPES berkawad di KHAR pun boleh terjaga..
bagi saya..kalau tidur rugi masa untuk hidup..
banyak lagi benda nak kena buat..
banyak lagi buku nak kena baca..
banyak lagi tempat yang perlu dilawati..

jadi, faham2lah..
bila anda telefon.
saya terpaksa decline panggilan tu
lepas tu jatuh kredit awak betul x?

dan lagi satu..
saya memang jenis yang tak suka jawab panggilan
tapi kalau mesej saya layan..
xkira panggilan pakwe ke, mak ke..
saya tak suka letak handphone di telinga..
tolonglah faham...

masa tidur saya sangat berkualiti..

*sekadar gambar hiasan

No comments: