Pages

Thursday, April 19, 2012

Antara Perempuan Kurus, atau berisi.. Yang mana pilihan anda?

Sraight to da point...awek kurus, atau awek gemok, mane lebih cantik? bagi aku kalau kurus tu xcantek r..kalau gemok lagi xcantek..comelnya yg sedan2 sajer.. ok k k.. anda nak gemuk ke, nak kurus?

kalau perempuan kurus, xseksi la..nanti pakai kebaya nyonya atau kurung moden xcantik sebab xde punggung..hahahaha..sekeping papan playwood orang kate! 

aku dahulu

kurus sampai xde pipi..
masa nie berat xsampai 45kg..
kalau nak derma darah (sila sebut *darah dengan betul, bukan versi padayappa), selalu tak lepas berat.. hehehe..


selalu kena kutuk kate kurus! hey! xbaik tau kutuk2 orang nih..
ada orang tu kate aku kurus sangat sampai bijik mate terkeluar. hey! kurang asam jawa extra tanpa bijik sungguh orang yg mengata itu.. xpe, redha. hehe..

kurus


aku pun tak sedar, sejak bila berat badan aku naik..
aku tahu..seawal aku masuk UPSI..aku hanya seberat 41 kg..kahkahkah.oh kenangan manis..
tapi sumpah tak cantik nak pakai kebaya..
tapi tak..aku bukan jenis pakai macam tu..naseb bek..hehe

sedar tak sedar..sekarang dah mencecah 50 kg.. 
dengan kependekkan macam nih..
memang nampak gemok...berisi..
tapi bagi aku cantik lagi..
dah boleh pakai kebaya ketat dah...
nak tambah cket lagi...55kg mesti lagi cekci..hahahaha
nawaitu dah tak baik, terpesong!

tembam kan pipi saye..

nie cucuk botox nie.hahaha..tengok2 panjang kan dagu saye..pipi pulak tegang macam kak nita!

masa aku kecik2 dulu aku selalu perhatikan kakak aku..
yang duk universiti..tiap2 kali balik cuti dia kata nak diet!
dia kata bulan depan dia balik, dia akan kurus..tapi xkurus2 pun..hehehe

aku pun pelik kenapa la dia selalu nak kurus..
aku buka album lama, memang dia kurus..

jadi..aku berfikiran macam nieh!
antara perempuan kurus dan berisi?mana pilihan hati?
bagi aku, lebih baik cari yg kurus,
sebabnya bila dah beranak, secara automatiknya yang kurus jadi  berisi dan yg berisi jadi gemok..muehehehe...

kalau nak selalu cantik cari yg sekeping macam nih

tapi jangan salahkan aku bila masa bersama tercucuk tulang..kah!kah!kah!

sebenarnya masalah inilah yg sedang menghantui aku..sekarang aku berisi..dan aku sungguh2 usaha nak bagi berisi.tapi esok2 macamana?mesti jadi gemok kan?xcantik2..aku memang jenis xleh control makan..asyik lapar jer...

aku memang pemakan, suka makan...dan xleh nak kawal nafsu makan aku..


aku selalu bagi tahu sugar daddy aku, aku nak diet..hehe..dia kata dia tak kisah walaupun aku gemok..
katanya walaupun aku gemuk tetap cantik..cis! pandailah main angin..padahal sebab dia pun gemok..huhuhuh.....



mulai hari nie aku janji akan diet..
aku akan jadikan nasik sebagai musuh aku!
yeah!!!!!!!!!!

nasik itu musuh!
kfc itu musuh!!!
roti canai itu musuh!!!
pizza hut itu musuh!!!!!!!!!!!!!!
nasik kerabu + daging???

insya-Allah...

"Wahai anak Adam! Pakailah pakaianmu yang indah pada setiap kali (memasuki) masjid, makan dan minumlah dan janganlah berlebih-lebihan. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang yang berlebih-lebihan"
(al-A'raf : 31)






3 comments:

azwa amani said...

huhuh..macam kelakar pula mcm entry ni

Nora_Aniza said...

hehehe

Nora_Aniza said...

shahfalah : jiwo sokmo awaok nieh!