Pages

Thursday, June 7, 2012

Pesanan Untuk Bakal Suami

Dituju untuk dia yang ..aku pun tak tahu lagi sape... hekhekhek...

"walaupun aku tak ucap sayang, tak ucap i love u, tak bagi bunga, tak ucap rindu , itu tak bermaksud aku tak sayang atau tak setuju dengan kamu. kalau semata-mata tak ucap sayang boleh jejaskan hubungan kita, terserah lah. awak boleh cari yang lain yang romentik, berdene2 dan boleh ucap sayang selalu. aku memang bengis dan pemarah. tapi fahamlah aku bengis bukan sebab aku benci. tapi belum tiba masanya lagi. aku tak kisah kalau kau nak sedih, kecik hati atau nak bunuh diri sekali pun. dan aku tak kisah kalau kau nak cari perempuan yang boleh buat kau happy, yang boleh ucap i love setiap hari, yang selalu buat surprise, silakan sila. sebab aku pasti, lelaki yang baik akan temankan aku. temankan aku mencari redha Allah. cecece ceeeeewah (muntah)."

aku percaya, lelaki yang soleh tak kan kisah kalau aku bengis dengan dia. lelaki soleh takkan ajak aku "couple", tak suka dating2, tak suka SMS2, tak suka bergayut macam kera, tak kan menjalinkan hubungan cinta dengan mana2 perempuan yang tak halal baginya, tak bergaul bebas dengan perempuan, berusaha mengelakkan zina hati.

dan kalau aku tak romantik, aku pasti lelaki soleh boleh menahan rasa cintanya kepada seseorang perempuan apabila sudah halal baginya. dan lelaki soleh selalu bermohon pada Allah supaya bertemu dengan wanita solehah.

tapi aku juga yakin bahawa, tak ada manusia sesempurna itu. ustaz yang mengajar kat masjid sekalipun takkan mengaku yang dia pernah bercouple, pernah SMS gadis idaman, pernah bergayut. bila mengajar, asyik je bunyinya macam segala2 nya sangat sempurna.

aku sedar, lelaki soleh macam nie memang susah nak cari. jika kita belum bertemu lelaki soleh, bermakna diri kita belum cukup solehah. insyaallah, bila kita baik maka Allah akan memberikan yang baik buat kita. jika ingin bertemu lelaki solehah, maka solehahkan diri terlebih dahulu kerana lelaki soleh berdoa untuk bertemu dengan perempuan solehah.

aku juga sedar. aku tak hot, aku tak vogue, tak pandai bergaya tak pandai bermekup yang boleh menarik perhatian ramai. tapi aku percaya lelaki yang baik tak kan tergoda dengan yang hot, yang vogue dan yang bergaya sakan itu. dan pasti akan memilih wanita2 yang baik, yang menutup auratnya, menjaga batas pergaulannya. memang sekarang, lelaki yang buta mata lebih ramai daripada lelaki yang buta agama. sebab itu, yang hot menjadi pilihan.

aku juga sedar aku tak cukup solehah, belum punya kekuatan untuk mensolehahkan diri. aku juga tak mengharapkan seseorang yang terlalu sempurna. tapi cukuplah kalau dia dapat menemankan aku mencari redha ilahi. menjaga pandangan mata, menjaga hati, dan menjaga batas pergaulan. apa-apa pun, nak romantik ke, nak tunjuk sayang ke.. tunjuk lepas kahwin. kalau nak tunjuk sekarang pun boleh, usahakan cari duit untuk masuk meminang. :p

Comel-comel sokmo :-)

1 comment:

Amen Naqib said...

searching kat google trjumpa entri ni.. :)