Pages

Sunday, October 7, 2012

Yang hitam tak semestinya hodoh, yang putih tak semestinya cantik

Panjang tajuk. sebenarnya panjang lagi yang berbunyi macam ni "yang hitam tak semestinya huduh, yang putih tak semestinya cantik. yang gemuk tak semestinya huduh, yang kurus tak semestinya cantik". haaa.. macam tu la tajuk sebenar dia.

Semua orang nak putih macam AdiraAf kan. ye betul kulit putih itu nampak lebih berseri, cantik, nampak bersih, semua orang nak. aku pun nak jugak. kalau tak nak, aku tak tonyoh pulak losyen tiap-tiap malam. belengas yoooooo.. tahu belengas? biasa la, aku orang sastera suka guna bahasa klasik kah kah. aku pun tahu awak2 semua pun nak putih jugak kan? masa kecik-kecik dulu awok-awok semua pakai bedak memutih dari muka sampai kaki sebab nak bagi putih kan? jangan tipu sebab aku pun perempuan. haha pecoh lubang.

menyedari diri ini tak berapa nak putih, dan sugar daddy lebih putih dari diri ini, maka diri ini menulis entry untuk memotivasikan diri sendiri. ha ha ha



norkys batista
ce tengok dia nie. walaupun hitam tetap cantik. hitam itu menawan kan?

priyanka chopra


setuju x kalau aku kata hitam itu cantik?



kan?

kan?

kan?

kan?

cepat jawab ya!
(paksa untuk menyedapkan hati sendiri ahahahahah)

dan bagi mereka yang gemuk @ berbadan besar pulak. tak usah bersedih hati sampai tiap2 malam termenung tangan duk atah dahi, mate kelip pah kelip pah tengok atas.. sebab orang berbadan besar ni cantik sebenarnya.

tengok nie...







kan?

kan?

kan?

kan?

kan?


apa???


kurus lagi cantik??


sure???


fikirkan sekali lagi..

sebabnya.......


taddaaaaaaaaaaa......


tak kisah kita kurus ke kita gemuk ke kita hitam ke kita putih ke, yang penting kita pandai membawa diri, pandai mix and match pakaian, pakaian tidak menjolok mata dan sesuai dengan diri kita sendiri. kita xleh tengok orang pakai baju putih tu cantik kita pun nak pakai baju putih jugaklah sedangkan orang tu putih, kita gelap. jadi kita pakai apa yg nampak cantik dengan kita. terima diri dengan seadanya. tak payah nak ubah2 ciptaan Allah. 

Comel-comel sokmo :-)

No comments: