Pages

Monday, December 5, 2011

happy birthday to me and ayah

assalamualaikum..
dan salam 1 malaysia..
penat tau..saya baru sampai ke tanjung malim..
balik 3 hari ke kampung jenguk2 ayah..
sekarang tiap2 minggu kena balik..

1st time drive dari pasir puteh ke tg malim..
pening..
tekan minyak Lisa (Kelisa) 140kmj..
tiba2 mengantuk,
nasib baik tak rempuh divider jalan..


muka kenalin tapi masih cumil... ^_^
(syok sendiri adalah tabiat kanak2 ini..harap maklum)
bila letih berhenti kat puncak titiwangsa..
kanak2 dalam  kereta sangat riang..katanya nak pegang awan..



aina athirah

hurin humaira



meh kita tengok dulu keadaan ayahanda


sedih sangat2..
ayah dah boleh buka mata..
tp xboleh bercakap..
bila saya pegang tangan dia..
dia genggam tangan saya kuat2..
walaubagaimanapun,
alhamdulillah..sebab makin sembuh bukan makin teruk...
semoga ayah akan pulih seperti sediakala..
masih banyak yg saya nak lakukan bersama2 ayah..

minggu depan harijadi ayah yang ke 57..
bukankah tu umur untuk jalan2 keliling dunia?
ayah bangun cepat ye..za tunggu..

memang ada hikmah di sebalik kejadian ini..
pertama..menyedarkan kami adik beradik agar selalu mendoakan ibu bapa..
kalau selama ni bila selesai solat kita terus bangun..

kedua, kena selalu ziarah orang sakit..
orang kampung saya bukanlah orang senang..
ada yg sanggup datang dari jauh sejauh 45 km..
dengan teksi..
tumpang2 orang..
ada yg bawak mak naik motosikal..
ada yg naik bas loncat..bas demi bas..untuk sampai ke destinasi..

masyaallah..sedangkan kita yg senang bergerak..
ada kenderaan 7 , 8 bijik punyalah susah nak ziarah org sakit..
sangat susah bila ayah ajak pergi tengok orang sakit..
tp saya tak banyak bantah..ayah, cik kata..saya patuh jer..

yg ketiga...ayah dah bagi pendidikan yg sempurna untuk anaknya..
ayah hantar ke sekolah..
bagi ilmu dunia dan ilmu agama..
jadi atas diri sendiri lah untuk menentukan yg baik dan yg buruk..
yang pasti..ayah dah mengajar kami dengan ajaran yg benar..
andainya kami berbuat salah, itu bukanlah salah dia..tetapi diri sendiri yg terlalu mengikut nafsu..

semoga ayah cepat sembuh..
saya taknak dengar khabar buruk dr doktor..

okeh..tadi bab sedih sekarang bab galok...

minggu ni harijadi saya yg ke21..opsssss 12 la..
hahahaha
heh! harijadi kanak2 yg berumur 12 tahun yg xpernah xsambut
pasti sambut tiap2 tahun..
bukan apa..
saya lahir bulan 12..masa ni kan cuti sekolah..
jadi semua keluarga dapat berkumpul
dan sambut harijadi..
meh kita tengok..apa yg ada kat harijadi dia..hehehe



kek coklat kukus..buat sendiri..buktinya bekas tu hodoh..
maknanya buat sendiri la kan..hehe..sedap tau..nyam3..



kteaw tomyam..
dalam tomyam ni ada belut..
juga sangat sedap..
tengok la anak sape yg masak..
anak ayah saya kan nie..
tapi bukan saya, kakak saya..hehehe



ini barulah kek yg sebenar..
tiramisu..
tapi kek yg dibuat sendiri lebih sedap..
buat sekali dengan harijadi Ahmad Fahrin yg ke 6..dan Cik Za yg ke 21..
dah boleh mengundi..lepas ni boleh mengundi Mat Sabu..
oppsss.. kita kan nak jadi cikgu..

ucapan untuk diri sendiri..
"SELAMAT HARI JADI KE21.SEMOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI, CEPAT KAWEN DENGAN USTAZ (nak cari kat mana????) SEMOGA CANTIK2 SELALU..CERIA2 SELALU..JANGAN PEDULI APA ORANG NAK KATA..KUATKAN SEMANGAT DENGAN APA YG MENIMPA AYAH..JAGA HATI, JAGA IMAN...JAGA AURAT..BELAJAR SUNGGUH2..JAGA KESIHATAN...MINUM AIR BANYAK2..JANGAN MALAS2.."
xde modal dah..
ok takat tu jelah dulu..

@...saya dah taknak ambik pusing apa yg org nak mengata tentang diri saya...sebab mereka tak kenal saya..hanya Allah sahaja yg layak menilai hamba2-Nya..apa yg penting, saya tahu, saya tak pernah ganggu hidup orang lain..xpernah memandang rendah orang lain..xpernah mengumpat atau memfitnah orang lain..biarlah..sekadar menjadi pemerhati..apa orang nak kata..katalah...@




8 comments:

azwa amani said...

sanah helwah.. :)

semoga kesihatan ayahanda baik2.. berusaha dan berdoa sebanyak yg mungkin ok..

Nora_Aniza said...

terima kasih awak..syg awk..kih7.. insyaallah..kita boleh terima..tapi berat mata memandang,berat lg yg memikul beban..mintak2 xde rasa sakit padanya..

zOeY zAu YaH said...

selamat hari lahir..semoga ayah akan cepat sembuh ya..amin..

Nora_Aniza said...

tQ mak andam yg canthek!

shahfalah said...

Salam..happy birthday...
teka dan yakin kepada Allah bahawa ayah akan sembuh..InsyaAllah...
ayah nak tgk Nora Aniza kawen...nak tgk nora aniza berjaya..dan yang penting ada menantu yang boleh menggantikan beliau...

syafakallah dari shahfalah...
hebat dia buleh drive tanpa bergilir..

Nora_Aniza said...

terima kasih abang...insyaAllah menantu tu akan muncul tak lama lagi..hehehe gatal utek..hahaha

zOeY zAu YaH said...

huaaaa mak andam ke?

Nora_Aniza said...

mak andam lah..ke tua sangat bunyinya? mama andam boleh?hehehe