Pages

Sunday, April 29, 2012

Muhasabah diri malam Isnin

"pengakuan berani mati : aku memang gila.hahaha.. aku tak tahu perlu ke tak aku tulis dalam blog. kenapa aku perlu ikut emosi sangat eh? aku kena sabar... jangan disebabkan kesalahan yang satu memadamkan kebaikan yang beribu..tapi kadang2 macam tu lah. bila kita buat salah sekali, orang hanya akan pandang kesalahan kita yang tu je,kebaikan kita selama ini terus dilupakan. aku kena didik hati aku, agar sabar dan memaafkan kesalahan orang lain. ya! itulah yang aku buat selama nie. tapi bila aku terlalu baik, orang pulak yang hilang hormat pada aku. sedangkan aku diajar untuk menghormati xkira siapa sahaja.

dalam hidup menuju mati ni, tentu banyak benda2 bodoh yang kita lakukan, bila kita dah matang sedikit, barulah kita sedar akan kebodohan kita itu. biasalah, belajar melalui pengalaman. banyak kenangan manis, kenangan pahit, kenangan lucu, dan banyak kenangan yang memalukan. xpe lah.segala kenangan aku akan tulis di belog. biarpun apa yang aku tulis sangat lucu, bodo, aku tetap nak tulis. biar kenangan tak terpadam begitu sahaja. bukan nak tunjuk bodoh, tapi satu hari nanti, bila aku baca balik, aku dapat kenal diri aku."

No comments: