Pages

Friday, May 18, 2012

Kalau ada anak nanti, nak panggil apa?

Eceli aku xleh tidor.. runsing memikirkan dia yang dalam perjalanan ke Bukit Jalil tengok perlawanan bola TRW lawan Sime Darby.. Dia pulak offkan hp sebab bateri xcukup. Hurmmm... Sampai ati.. Waaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!! Aku bukan apa... Aku dapat tahu xsampai Gua Musang lagi dah jem teruk.. Laluan Terengganu aku tak pasti.. Pastu belum sampai separuh jalan dah ada yang eksiden dan mati di tempat kejadian. Bola punya pasal. Hurmmm.. :(.. Aku betul2 risau sampai xleh tido nih. Dah la aku banyak buli dia, suruh dia buatkan esaimen, bengis ngan dia.. dan semua yang buruk2 aku layan dia..marah2 kat dia. xpernah nak cakap elok2 ngan dia.. Tak sempat nak mintak maap tadi.. Huhuhuhu..

Apa-apa pun, harap selamat pergi dan balik. Dan harap Kelantan menang malam esok. Kalau kalah, leh bakar stadium sekali lagi.. Kalau tak bakar, tak Kelantan ar.. Aku sebenarnya nak ikut tapi dia tak bagi. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa lagi sekali! Xla.. Tempat macam tu tak elok untuk perempuan cantik. Ha!Ha!Ha! Aku ada kelas, jadi xleh ikut. Lagipun tak minat gi tempat macam tu. Apa yang akan jadi kan.. Ya, sudah2 la membebel dan marilah kita pergi ke nawaitu sebenar kita.


Aku geram betul kat Raja Harith Amsyar a.k.a Hantu Penyet dalam game Zombie nie.. Tapi kalau tanya bila aku nak ada anak. Maaf soalan sensitif. Aku tak bersedia lagi. Aku kan kanak-kanak lagi jadi biarlah aku jadi rakan sebaya Amsyar. Tak kisah ar kawan2 nak post pasal kawen dalam FB pun yang penting aku jauh lagi nak pikir ke arah itu.. Xmo3!!!! Xpuas lagi jadi kanak-kanak dan kawan dengan Amsyar.


Tapi nak tak nak, satu hari nanti nak kena kawen, nak kena ada anak, nak kena mengandung, nak kena bagi susu dade kat anak.. Kah!Kah!Kah! (gelak guling2) Xnak.. Baiklah, kalau ada anak, nak anak panggil apa? Amsyar panggil maknya "ibu". (konon2nya lah walaupun Amsyar tak pandai cakap lagi..hihihi). Ayahnya yang pakai cincin bomoh di atas pula dipanggil "ayah".



Kalau aku, aku nak dipanggil "mama". Manje jer bunyinya kan? Moden gitu. Tapi tak nak mama disingkatkan jadi "ma". Xsedap. Tapi kan, tapi..tapi.. kalau aku panggil mama, bapaknya kena dipanggil papa la kan? Xsedap lah papa.. Masa kecik2 kiut la dengar panggil papa.. Tapi bila janggut dah tumbuh atas dan bawah, takkan nak berpapa-papa lagi.. Manje jer.. Tambah2 anak lelaki.. Tak nak la.. Suka ati dia lah nak anak dia panggil apa, janji bukan papa.. Kalau anak panggil "Cik" lagu mana? Ketinggalan zamankah panggilan itu? 

Aku teringat novel bahasa Inggeris masa tingkatan satu dulu. Of bunga telur and balley shoes.. Watak hero panggil kat mak dia "cik". Ingat lagi x?




No comments: