Pages

Thursday, June 7, 2012

Amnesia

Semenjak, dua menjak, tiga menjak, empat menjak, lima menjak, enam menjak, dan tujuh menjak ni aku mengalami satu masalah tak boleh tidur malam. Dah beberapa bulan aku mengalami masalah nie. Mungkin awal tahun nie lagi. Jam di jamban menunjukkan pukul 4.00 pagi, tapi mata aku masih tak nak tidur. Tubuh aku tak dapat dinafikan lagi sangat keletihan. 

Aku bukan suka-suka tak mau tido, aku dah guling2 pejam mata, zikir, mengatib membaca mengaji sejak pukul 12 malam lagi. Dah 5 jam berlalu tapi mataku degil masih tak nak tidur. Tolonglah, bukan salah aku tak nak tidur. Aku dah paksa. Dah tutup lampu, pasang ubat nyamuk, peluk bantal ape pastu imagine peluk Akashah..Semua aku dah buat. Apa lagi? Minum susu pun dah. Ah! Degil mataku ini! Degil!!!

Sekarang nie musim peperiksaan. Kalau aku tak tidur lagi masa nie, aku akan mengantuk lepas Subuh nanti. Ataupun aku taak bangun subuh! Kalau mak aku tahu aku tak bangun subuh, berambak ngan belake cok lah jawabnya. Dah tu nak wat macamana.. =( Aku tak mintak jadi macam nie...

Masalah yang menghantui diriku ini juga sebenarnya boleh menjejaskan kehidupan. Boleh jadi esok lusa terlepas paper sebab tidur pagi atau tidur dalam dewan peperiksaan. Ada yang kata, aku tak leh tidur malam sebab aku dah banyak tidur siang. Tahu-tahu je! Semalam aku tak tidur. Paginya pulak bertolak dari Putrajaya naik KTM, siap gi round2 KLCC lagi. Semalaman dan seharian aku tak tidur. Badan penat, cuba tutup mata tak boleh tidur jugak! Jadi, memang tak betul fakta aku tidur siang sebab memang aku tak tidur siang.

Aku rasa, lebih baik kalau aku jumpa doktor. Kenapa lah energy aku banyak sangat sampai tak boleh nak tidur..



No comments: