Pages

Monday, June 25, 2012

Handbag Besar

Gambar di atas gunung ape tak tahu.. yang pasti bila naik bukit nie nampak pemandangan bandaraya Miri yang sangat mengkagumkan. Nampak pantai dan pulau sama tinggi dengan langit.


Assalamualaikum...

Hari ni nak cakap tentang handbag. Aku suka handbag besar. Kalau ada yang sebesar guni tapi cantik pun aku beli lagi. Hehehe. Ada orang tanya, nape suka bawak beg besar-besar? 

Sebab aku jenis bawak barang banyak. Apa yang kena ada dalam handbag?

-Beg duit yang semestinya berisi duit, kad bank,lesen memandu, gambar sugar daddy dan macam-macam lagi.
-Handphone.. Kalau tak letak dalam beg, leh letak dalam poket seluar tapi time nak masuk tandas, susah la. Boleh elak daripada tercicir.
-Pampers..he...he..he.. (segan2 tutup muka).. Pampers org dewasa tau. Yg ni wajib bawak lain la kalau dah menopous.
-Tisu atau sapu tangan.
-Pen dan kertas.
-Bedak baby. Time muka berminyak atau ketiak berpeluh sapu je.. hahaha
-Kamera digital.
-Telekung solat.

Aku kalau jalan-jalan memang kena bawak semua tu. Sebab tu aku tak ada handbag kecik-kecik. Lagi satu, time shopping memang wajar sangatlah bawak handbag besar. Nanti barang yang kita beli tak tercicir, sumbat je dalam handbag.

Sugar daddy aku pernah beli baju. Kemudian aku kata meh aku letak dalam handbag. Dia tak bagi. Pastu dia nak cucuk duit, dia letak baju dalam plastik tu atas mesin ATM. 2 jam pusing-pusing baru dia perasan yang dia tertinggal baju atas mesin ATM. Gi balik, dah tak ada. Haaa.. sebab tu kena bawak hangbag besar-besar. 

Dan handbag besar jugak berguna untuk bawak gi kelas. Wat isi buku, air mineral, telekung solat, kotak pensil.


Comel-comel sokmo :-)

1 comment:

Anonymous said...

saya pun ska bsr2..blh sumbat byk brg haha