Pages

Monday, June 18, 2012

Jalan Masjid India

Hari ini dalam sejarah, buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke Jalan Masjid India. Kahkahkah! Semua kawan-kawan, pelajar-pelajar UPSI selalu shopping di sana kan? Banyak baju, handbag, kasut, aksesori, mainan kanak-kanak dan macam-macam ada lah, murah giler semuanya. 4 semester aku di Upsi aku tak pernah outing ngan kawan-kawan kat sini. Yelah, aku tak ada kawan, apetah lagi Geng! 

Aku kaki jalan, tapi dapat kawan tak suka jalan. Asyik xde duit dari awal sem sampai akhir sem. Kalau ajak jalan2 awal sem, katanya nak jimat duit untuk semester nie, kalau ajak hujung semester pulak kata dah habis duit.. hihihi.. Tak apa lah. redha. Nasib baik sugar daddy kaki jalan2. Jalan tanpa henti dari pukul 9 pagi sampai 11 malam. Tak ada kamera nak tangkap gambar sebab sengaja tinggal kenong kahkah di Putrjaya. Berat nak usung and bawak merata-rata, hihihih.. sebab tu kena beli Iphone4s.

Aku gi pun sebab nak jenguk2 BFF aku yang kerja di Jakel di sana. Hihihi, kalau tak memang xgi dah. Terkejut beruk tengok barang murah giler. yelah, memang barang cap ayam tapi jauh lebih murah daripada tempat lain. (dengan muka terkejut & excited nak report walaupun orang lain dah lama tahu..haha).. 

Tapi frust giler sebab tak leh beli apa-apa. Beli baju polkadot untuk Uyen jer, dan makan kat gerai yang orang ramai, kedai sempit nak mamp tapi sedap dan murah tu. Kami makan nasik, sayur ngan daging masak merah and ikan pari bakar dengan teh o ben sugar daddy bayar. Nak datang sangat kan, aku dah bagitau aku tak ada duit nak jalan2 hujung2 sem ni, ada sikit je lagi simpan nak gi jalan Bintulu minggu depan tu pun duit sugar daddy jugak kahkahkah! aku nak beli baju nie, sugar daddy kata tak leh. nak beli baju tu, kata xleh. semua xleh. sebab banyak baju yang xlulus SIRIM, bila pakai nampak punggung tonggek Neelofa. hahahaha. frust tak leh beli apa-apa. =( =(..

Kemudian, tak tahu nak tuju ke mana, kata kawan aku gi Times Square je. yang nie selalu la gi..mula gi tengok wayang, Ghost on Air tapi aku tutup mata je masa tengok sebab malamnya semua rumit dah balik kampung jadi tinggal aku sorang2 kat bangunan usang nie. huhuhu.. lepas tu, shopping2 beli baju, kasut, handbag, peneflex sebab sakit belakang, pastu tak ingat dah beli apa..haha.. tengok. ajak aku jalan2 kan aku dah shopping sampai habis beratus2. ganti balik! ganti balik! hahaha..

bila dah siap shopping, gi makan tak ingat ape dah nama dia chicken rice butter black pepper apa entah macam tu la haha..pastu penat sangat2 gi KL sentral duduk atas kerusi urut nak hilangkan sakit-sakit sendi. kemudian sampai di Tg. Malim berenti di kedai mamak, makan roti boom, mee goreng mamak. semalam dah makan roti boom. aku makan sebjik roti boom, 2 bijik roti canai kosong, dengan ayam kari mamak dan kari kambing. sugar daddy pulak aku tak benarkan dia makan banyak2, makan roti boom sebijik cukup la sebab dah buncit,,hahaha.

Masa sugar daddy datang umah aku, aku turun, dia terkesima tengok aku kahkahkah tak biasa tengok aku bermekup macam mejoh, pondan kampung aku. biasanya kalau jumpa dia aku pakai bedak baby jer ngan baju biasa2 macam bibik. tapi hari nie sepesel sikit. alah, baru pakai eye liner ngan letak sikit lipstik dan kerongsang bunga ros besar dah terkesima, tu tak pakai blusher, eye shadow ngan bulu mata pelesu lagi. ihihhihih.. aku biasa gi kelas pakai mekap la, tapi nak wat macamana aku tak sekelas ngan sugar daddy aku. hahaha..sebab tu dia terkejut beruk..seronok! hahaha..

Esok pulang ke Putrajaya, dan lusa ke Bintulu, Sarawak! Bye-bye Tg mAlim, jumpa bulan 9 yer.


No comments: