Pages

Sunday, June 10, 2012

Jangan Lupa Namaku

Assalamualaikum

Ini lagu Jangan Lupa Namaku daripada Pompa Bensin. Pada aku, lagu nie mempunyai maksud tersendiri. Maklumlah, aku selalu berfikiran lain daripada orang lain. Jarang sekali aku nak temui manusia yang fikir apa yang aku fikir. Lagu nie membawa maksud, seseorang yang menunggu pakwe dia masuk meminang (????????) tentu tertanya-tanya betul ke otak aku nie.. Ok, mari kita explore! Aku dah exticed (ektaised) nih!

Walau aku tidak bersamamu
*walau aku tidak couple denganmu
Jangan engkau lupakan diriku
*jangan engkau lupakan diriku
Walau aku tiada di sisimu
*walau aku tidak bersamamu, bukan kerana ku tak sudi
Jangan engkau lupakan namaku
*jangan engkau lupakan aku yang setia menunggumu
Kerana aku mengingatimu
*kerana aku akan selalu mengingatimu
Kerana aku mencintaimu
*kerana aku mahu jaga imanmu, lantas imanku juga

Andai aku bisa bertemumu
*andai suatu hari nanti, kau datang untuk mengahwiniku
Dengan senyum ku tadah syukurku
*aku terima dengan hati yang terbuka dan bersyukur kepada yang maha esa
Andai aku bisa menyentuhmu
*andai aku sudah halal bagimu
Air mata pasti deras gugur
*aku akan sangat bahagia
Kerana aku merinduimu
*kerana penantianku selama ini tidak sia-sia
Kerana aku sentiasa menyintaimu sepenuh hati
*kerana aku mencintaimu kerana Allah

Walau kamu jauh di mataku
*walau kini kita jauh
Jangan aku hilang dalam kalbu
*jangan kau lupakan aku dalam hatimu
Saat kamu samar mengingati
*dan cuba mencari cinta lain kerana tidak meyakiniku
Jangan aku terus kau lupakan
*jangan kau sia-siakan penantianku, kalau cintamu benar
Kerana aku sentiasa mengingatimu
*kerana aku sentiasa mendoakanmu,
Kerana aku sentiasa menyayangimu sepenuh hati
*kerana aku sentiasa menyayangi hubungan ini

Andai aku bisa memelukmu
*bila aku sudah halal bagimu
Pasrah aku tabah diujimu
*aku akan cuba menjadi yang terbaik buatmu
Andai aku bisa dicintai
*andai aku sudah dinikahi
Dengan rela menyerahkan hati
*dengan rela menyerahkan hati pada yang berhak
Kerana aku merinduimu
*kerana selama ini aku menunggumu
Kerana aku sentiasa menyintaimu
*dan akan sentiasa mencintaimu


Banyak kali aku berfikir. Aku bukan bengis, cuma aku kurang minat nak couple2..hehe.. (yelah tu). iye.. luaran je nampak gediks tapi dalam hati penuh daun2 mohabbatein (yak boktannnnnn).. cuba korang baca petikan blog nie : 

"Ingin ditegaskan, seorang wanita dan lelaki yang telah "ringan-ringan" atau "terlanjur" sebelum kahwin ketika bercinta, tanpa taubat yang sangat serius,  rumah tangga mereka pasti goyah. Kemungkinan apabila telah berumah tangga, si suami atau isteri ini akan terjebak juga dengan "ringan-ringan" dengan orang lain pula.

Hanya dengan taubat nasuha dapat menghalang aktiviti mungkar itu daripada melepasi alam rumah tangga mereka. Seterusnya, ia akan merebak pula kepada anak-anak mereka, ini kerana benih "ringan-ringan" dan "terlanjur" ini akan terus merebak kepada zuriat mereka. Awas!! "

Oleh sebab itu, aku mengambil keputusan untuk mengelakkan couple2 nih! Lantak lah nak bunuh diri sekali pun. Ada aku kesah? Tunggu bila dah bersedia, datang umah aku, mintak elok2.. Kalau dalam masa menunggu nih rasa xsyok ngan aku sebab xleh dating2 pegang tangan, maknanya tak ikhlas lettew..  Aku bengis bukan sebab aku tak sudi tapi sebab aku sayangkan "rumah tangga" aku kelak. Aku tahu sangat lah, kalau dah couple2 nie xde baiknye der.. Walaupun aku tak solehah tapi aku mengimpikan seseorang yang soleh. Dan akan cuba untuk solehahkan diri. Insya-Allah.

Comey-comey sokmo :-)


No comments: