Pages

Saturday, June 9, 2012

Makan

Assalamualaikum..



kalau sahabat aku call, tanya wat apa aku jawab "makan".

sahabat aku mesej, tanya buat apa, aku jawab "makan."

yawn! memang kerja aku makan je.. sejak kecik lagi aku suka makan. tapi xde pun badan aku nak gemuk (belum lagi).. maybe umur nie tahap metabolisma masih tinggi. telan banyak mana pun tak gemuk. tapi xsemua makanan aku makan. aku pilih yang berkhasiat je! aku jenis makan nasik tak makan benda lain. ada orang kata aku kuat makan..biar ar..aku makan tanda bahagia, lain la xmakan sebab makan ati..aku tahu mereka jeles aku kuat makan.hahaha..

aku juga lalu xkira masa.kalau orang lain xlalu masa sahur, aku boleh makan dengan banyak dan habiskan semua makanan. dan lagi satu, aku tak suka membazir makanan. sebab tu aku habiskan..hehe.. (nilai murni daripada blog aku). aku juga boleh makan selepas makan. pukul 9 malam dah makan nasik. kemudian kawan call ajak makan pukul 10, aku ikut jer..yelah, rezeki jangan ditolak.

aku sangat bertuah kerana dikurniakan seorang "sahabat" yang kuat makan (cecece kaver-kaver..xnak cakap pasal pakwe jadi tukar kepada "sahabat"). omg omg sama geng! lebiu mmmmuahh3... tapi kan. aku kuat makan xgemuk sahabat aku makan jadi gemuk haha jangan marah ye sayang nanti kena jual tu pun kalau ada orang nak beli la..haha..

time keluar ngan sahabat aku, yang pertama sekali kena cari ialah kedai makan. kemudian order makanan macam2 jenis xingat mati. pastu melantak sama2. biasanya dia akan habiskan makanan aku. tapi yang syoknya..aku selalu dapat makan lauk dia.buli buli. kalau makan tomyam aku makan sotong, udang dia..dia pulak makan kuahnya jer..kesian..xpe..tu tanda pengorbanan seorang sahabat kepada sahabat ye x?

aku nak diet sebenarnya. bukan sebab nak kurus tapi sebagai langkah berjaga-jaga xnak gemuk bila dah kawen nanti. tapi aku tak nak kurus sangat sampai takde punggung haha..kalau montok lebih cantik..(malu, k bye). aku tak leh nafsu makan. aku nak maintain kurus tapi tak nak diet.. apa cara yang paling sesuai?

punca utama aku makan banyak ialah "KEBOSANAN". kalau aku sibuk, aku lupa nak makan. kalau aku xde kerja, aku makan jela untuk menghilangkan kebosanan tu.


No comments: