Pages

Tuesday, October 23, 2012

Aku jadi pelakon

Tajuk entry macam giler-nak-famous sangat lah tu. Aku nak cerita jugak bahawa impian aku nak jadi pelakon akhirnya tercapai jugak. Muehehehehe... Wah! Famous lah aku kali ni? Citer ape aku nak masuk? Watak apa aku nak pegang? Lepas ni kompom xlaku Fasha Sandha ngan Neelofa pasal penerbit asyik nak ambik aku jadi pelakon. Syafiq Yusof siap menangis hentak-hentak kaki lagi kata  nak... nak.... nakkkkkkkkkkkkkkkk!! hahaha.. Buat Lisa Surihani, janganlah rasa terancam dengan aku yer. Aku taknak jadi pelakon sebenarnya, takut tak berasap dapur kau ngan Yusry. ngeeee...

Okay key key key.. xpayah nak perasan. xpe-xpe. pasal aku perasan dalam blog sendiri. asalkan tak ganggu blog orang lain, tak ganggu FB orang lain.

Hari nie kami shooting untuk satu esaimen yang memaparkan nilai murni. kejadian begini memang aku selalu perhati kat mana-mana. Pelajar terutamanya, sangat-sangat tak menghormati cleaner. kesian makcik kan? tapi bila dengan cikgu, siap salam ngan cium pipi lagi. bila lalu depan cikgu, bagi salam, senyum. tapi bila lalu depan cleaner, xbagi salam pun. senyum pun x. jadi kami nak bawakan satu cerita pendek yang mengisahkan situasi ini. harap-harap dapat membuka mata orang ramai agar menghormati sesiapa sahaja. tak kira pangkat, nama, walau sesiapa pun dia. berikut ialah gambar-gambar "behind the scene"


ini baju kakak cleaner UPSI, pinjam sekejap nak buat shooting. hehe. ada bakat x? hehe.... saje je ni pakai.aku bukan watak cleaner, sebabnya aku bawakan watak antagonis? hah? antagonis? yah! really???? yeah. haha.. alamak, terlebey sudaaaaa..

Aina pegang watak cleaner tapi last-last xjadi gak..hehe

Safiyah ngan Ina, director ngan kameraman
 
Kami guna DSLR tau nak buat filem nie. Cis! filem, tapi bukan DSRL yang besar tu tapi DSLRSTUVWXYZ.. haha.

Aku sekarang sedang naik jerawat meriah kat muka, pasal Allah bagi cuti. Jadi terpaksa tempek bedak semaksima yang mungkin untuk menutup cela. Bagi aku xmolek wat macam ni. Semalam aku gi kelas xpakai apa-apa pun letak pelembap je nak bagi kulit bernafas, yelah kalau jerawat better xyah nak bermekup takut makin meriah jerawat tu nanti. Tapi ramai la pulak yang perasan jerawat aku. Tiba-tiba rasa rendah diri yang teramat sangat. T_T (nangis)
 


perasan kan? untuk tutup cela ni aku pakai BB Cream daripada Avon, pastu Smooth Mineral Foundation, daripada Avon jugak, pastu letak lagi bedak PIXY. letak eye liner sikit , dan lipstik sikit.. sampai tengahari dah mula berminyak muka. Arghhhhhhhhhhhhhh!!!!!

Okay. setakat ini sahaja aku perasan buat hari ini, esok aku balik kampung. jumpa mak, anak-anak, sugar daddy a.k.a En. Tunang.. hak hak hak. kan best kalau balik raya haji nie, balik untuk kawen....... Toink3..

Biarlah lakonan tu tinggal minat je dalam diri aku..berlakon dalam dunia realiti pun dah selalu. lalalalalalalalala..

Comel-comel sokmo :-)

No comments: