Pages

Monday, February 25, 2013

Pengajaran Mikro

Assalamualaikum murid-murid. hehehe.

Entry aku dalam blog nie tak pernah pun menunjukkan bahawa aku ini seorang cikgu "to be" hehehe. Entry entah ape-ape dan tak memberi manfaat kepada makhluk yang ada di dunia ini meliputi langit mahupun bumi, apetah lagi negeri Dika di bawah laut. Tak pernah pula aku menulis tentang bidang perguruan yang aku ceburi ini. Kali nie pun tak nak tulis jugak. Tapi kalau ada yang nakkan nota, aku bereh je, sila tinggalkan komen atau emel je pada aku ye.

Hari ni takde nak bagi nota ape pun, tajuk je nak kasi gempakk gitu hehe. Bila berada dalam semester 6 barulah kami diberi pendedahan tentang dunia pendidikan. Semester sebelum nie tak macam tu pun, belajar je ilmu-ilmu bahasa dan linguistik.





Gambar blurr sangat jadi aku edit nak bagi naik seri sikit. Kami adalah barisan bakal cikgu bahasa melayu dan aku bercita-cita mahu menjadi cikgu bahasa melayu tingkatan enam. Aku pakai hijau sempena kempen PAS  Pelihara Alam Sekitar. Dan ros merah di bahu adalah perkara wajib, Cikgu kan, kenalah "jangok" sikit gagagagagagaga.

Ada bakat tak?

Comel-comel sokmo :-)

No comments: