Pages

Sunday, August 18, 2013

Pertunangan yang tak dirancang

Assalamualaikum belog! ah-ha. lama sangat tak update blog lantaran kesibukan melanda. dahulu blog lah yang menjadi kesayangan aku tapi sekarang aku seolah-olah meminggirkan dia. jangan kecik ati ye blog.. senyum..


Baiklah. tajuk entry dah terang-terang orang tau aku nak tulis apa kan. sebenarnya aku nak bagitau statusku dah berubah menjadi tunangan orang. bhahahahaha.. lagi woahhaaaaaaaaaaa.. perasaan? mestilah suka kan. tapi tak dapat dinafikan ada jugak rasa tak suka tu.

pertamanya aku masih lagi kanak-kanak. rasanya belum layak lagi untuk memikirkan mengenai perkahwinan. duit sendiri pun tak ada. hidup pun orang taja..biasiswa kpm, papa mama dan sugar daddy. aku belum cukup bersedia nak memulakan fasa baru dalam hidup. tapi itulah, benda yang sudah ditakdirkan. tak usah disesali lagi. contohnya macam nie lah. masa kita mula mula dilahirkan, kita menangis sebab kita masih belum bersedia untuk hidup dan bangun dari perut ibu. syok je duk dalam perut ibu kan. lepas tu kita kena pulak pergi sekolah, masuk darjah satu mak kena teman, kawan-kawan lain syookk je tengah seronok-seronok main lompat getah.

jadi, maknanya sekarang aku pun kena bersedia. walaupun aku sendiri tak nak berubah, tetapi masa yang akan merubah aku. pertunangan terjadi hanya sekelip mata.

keduanya, aku pun ada jugak lah pasang impian tunang nak cantik-cantik sebabnya terpengaruh dengan kawan-kawan dan wall fb dan blog. takde pelamin pun tak pe asalkan ada baju cantik tudung cantik dan segala-galanya cantik lah.

semua nie tak dirancang dan tak sempat pun prepared untuk semua. hmm. tapi itulah. sebijak mana kita merancang tadbir, Allah juga yang mentakdir. mulai dari sekarang dah kena bersedia.. untuk jadi isteri dan.... IBU .. waaaaaaaaaa.. taknak taknak. bukan tak nak tapi tak nak lagi..hehehe.  



okeh. bakal menamatkan zaman anak dara hujung tahun nie. in shaa allah. hantaran Rm0. sebabnya apa? sebabnya sugar daddy aku terlalu bernilai untuk aku, tak payah rasanya nak membebankan orang yang paling kita sayang dalam hidup. hehe geli tak geli tak?

ok bai

No comments: