Pages

Wednesday, October 30, 2013

Jungle Trekking ~ Bukit Changkat Belanga : Part Mendaki

1st moment of jungle trekking. sepanjang bergelar pelajar tak pernah berkesempatan untuk menyertai aktiviti lasak sebegini. tapi syukur alhamdulillah, dan terima kasih kepada SMKDZM kerana sudi menjemput kami cikgu praktikum untuk menyertai acara ini. sangat best dan menjanjikan pengalaman yang sangat berharga. pengalaman dan kenangan yang tidak boleh terbeli dengan wang ringgit dan silaturahim dan hubungan yang erat terbina setelah aktiviti ini. syukur.

baik. kejadian ini berlaku pada 29 oktober, disertai oleh seramai 108 orang pelajar tingkatan tiga, 7 orang guru pengiring dan 8 orang guru praktikal.


barisan yang bertanggungjawab menjaga kami. tenkiu cekgu saipul sebab belanja nasi lemak lantas menjejaskan projek diet aku tapi nasib baik juga kalau tak aku pengsan panjat bukit tak makan nasi 3 hari

kepala

yang kepala nie la yang bawa kami hehe. aku second kepala. aku ikut belakang cikgu nie masa mendaki. sebabnya apa? sebabnya aku penakut kalau duk kat belakang-belakang. aku memang penakut.
* padahal tugas guru melindungi murid tapi aku tengok murid lelaki yang lebih-lebih "melindungi" aku yang lembek ini kahkahkah

rakan setugas ewaahhh

mula mendaki


rehat jap. sementara tunggu yang lain sampai.

ada yg kata aku pakai macam nak gi shoping..aku pakai baju t je pun, seluar trek adidas, pelik. yg penting tutup aurat walau berada di dalam hutan. 

separuh perjalanan. nampak pemandangan yang sangat menakjubkan


sila-sila pegang kawan, tolak-tolak sikit agar kawan kita boleh naik dengan mudah. maaf ye murid-murid kalau cikgu terpegang kat mana-mana hua3



gambar tak menarik pun tp saja nak tunjuk gambar sendiri sebab gambar aku tak banyak ditangkap.. aku menjauhi kamera sebab terlalu famous hahaha

senyum sampai terkeluar-keluar gusi



tang paku pakis nie aku tak suka. aku kena lalu celah-celah tu. how teruk! habis kena muka aku pastu xnampak apa-apa melainkan melihat kaki orang di depan agar tidak kehilangan jejak.

pegang pokok elak tergelincir , tergolek kemudian jatuh gaung yang sangat curam

merangkak untuk lebih selamat. merangkak sambil memegang kuat akar-akar kayu yang mencengkam tanah.

semput. jantung bergerak laju.



 

akan bersambung pada part yang seterusnya. =)

Comel-comel sokmo :-)

No comments: