Pages

Sunday, March 30, 2014

How To Be Super Isteri

Degil-degil aku, nakal-nakal aku dengan suami aku, tapi kat belakang-belakang selalu je google cane nak jadi isteri mithali nih. pernah aku google  CARA MENJADI ISTERI YANG BAIK,  pernah juga aku google CARA MENGGODA SUAMI dan paling tak boleh blah sekali TIPS MELAYAN SUAMI SEPERTI GRO KELAS PERTAMA hahahahaha.. tiba-tiba blog aku jadi blog 18sx.. ilek-ilek. aku memang suka benda-benda gitu hewhewhew.

Alhamdulillah, hampir 4 months jadi isteri. masih belum ada pergaduhan besar-besar. kalau gaduh pon gaduh biasa gaduh manje. sambil gaduh boleh gelak-gelak. dan aku akui, memang aku tak layak lagi menjadi seorang isteri. banyak sangat perangai dan ketidakmatangan diri ini. tambah-tambah dapat pula laki yang terlalu manjekan bini dia. semua laki yang buat. boleh dikatakan 98% aku bergantung hidup kat suami aku. 2% lagi untuk aku uruskan diri sendiri tanpa perlu bantuan suami seperti beli baju dan persiapkan diri sendiri, hahahaha.

Sepanjang 4 bulan, masih belum boleh belajar how to be a super isteri. kekangan masa dan jarak membataskan aku untuk belajar. masa bersama boleh kira berapa kali. memasak? entahlah. mungkin baru sekali, tak pun dua kali. isteri jenis apa nih. hahahaha.

kunci kereta? baju? seluar? tab? handphone? wallet? semua barang dia aku tak reti nak jaga dan tak tahu mana dia letak. dan aku biarkan saja. berjurus betul hahaha.

rilekslah. tak yah ar korang nak kata, isteri yang tak pandai masak, tak jaga penampilan, gemuk gedempol, tak kemas rumah (macam daku ini) dan sama waktu dengannya tu suami tak sayang. tak semestinya gitew. apa yang penting, sentiasa bagi masa untuk suami. selalulah bersama dengan dia tak kira mengantuk, penat, letih, kena selalu temankan dia okay. kerja-kerja lain biar orang lain yang buat muahahahahaha.

macam aku. aku jarang betul memasak kat suami aku. so tak de masalah kita orang makan kat luar 3 kali sehari. tak jadi masalah. tambah-tambah masakan kat restoran tu sedap hahaha. yang penting sentiasa kena temankan dia. temankan dia makan, tengok bola, walaupun tak minat dan teman tengok citer melayu yang bodo, teman masuk ke kedai pakaian sukan walaupun boring giler buat-buatlah suka pastu buat-buat rekemen baju/kasut kat kedai tu walaupun taste orang lelaki kita sendiri pon tak tau. haha.

Cubalah tips nie. pasti berjaya! Gud luck.

one day i will be the super isteri, and super duper ibu wowowowowow... in shaa allah...aaameeenn.






Comel-comel sokmo :-)

No comments: