Pages

Saturday, December 10, 2011

Persoalan Ini

Malam-malam yang romentik begini..
tak boleh tidur..
renung sejenak
agaknya siapalah yang akan dijodohkan denganku?

siapa dia?
di mana dia berada?
kala ini, apa yang sedang dia lakukan?
di mana dia belajar?
apa pula bidangnya?

pernahkah aku jumpa dia sebelum ini?
atau belum jumpa lagi?
boleh jadi orang yang aku tak pernah jumpa,
atau..orang yang sangat dekat denganku..
orang jauh atau orang dekat?
mintak jauh orang jauh..
harap orang Kelantan..

adakah dia sudah pun muncul dalam hidupku?
tetapi aku tidak menyedarinya?
bagaimana pula permulaan kisah kami?
di mana kami akan berjumpa buat kali pertama?
hari apa..
tarikh berapa..

persoalan ini hanya tuhan sahaja yang tahu
masa yang akan menentukan..


okeh.kita imgine jap..
pada satu hari yang cuacanya agak tidak elok..hujan turun renyai2...aku berbaju kurung ke kuliah..baju kurung polkadot..dan bertudung mini Ariani..hak3..aku berpayung polkadot hitam putih..aku hanya pakai selipar jepun..sebab hujan kan..dan aku melanggar peraturan universiti yg tidak membenarkan pelajar memakai selipar ke kampus...tapi xpe pak guard xmarah..aku menguntumkan senyuman yang paling manis pada pak guard..dan dia menegur aku...

"amboi, merahnya bibir!" puji/perli pak guard tu...lalu aku mengatur langkah dengan penuh sopan..berlenggang-lenggok membawa Prada handbag, sambil memegang payung..  di fikiranku hanya memikirkan nasik kerabu, bila nak masak..

tiba2...angin bertiup kencang..meniup tudung miniku...bajuku pun turut terkesan dengan angin kencang sehingga menyukarkan aku untuk berjalan..tempias hujan mengena pipiku..skirt bahagian bawah juga basah...dengan tidak semena-mena, angin kencang menerbangkan payungku....aku terkesima!  aku mengejar payung itu...dalam hujan yang semakin lebat...

"dushhhhh!!!" payung yang terbuka itu mengena muka dan dada seseorang.. alamak! kataku dalam hati. bila sahaja orang itu mengangkat payung dan menampakkan wajahnya..

"wah..tampannya..tinggi"...

aku mendekatinya.. dia memandang aku dengan sebuah kuntuman pada bibirnya..aku membalas seyumannnya itu....

"maaf.."

"xpe.."

lalu aku melangkah pergi meneruskan perjalananku..lalu dia bersuara..

"saudari,,"

jantungku..dup dap dup dap...dan segera toleh kepadanya..

"sebenarnya saya amat tertarik dengan saudari..boleh saya mintak no fon?Fb ke..."

ahakkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!! dan disitulah bermulanya cinta kami......... khayalan! khayalan!!! biasalah kanak2 suka bermain dengan imaginasi....

No comments: