Pages

Tuesday, June 12, 2012

Kesimpulan semester 4 dan harapan untuk semester 5

ohayogozaimash!

eh.. tu ucapan selamat pagi.. nie pukul 12 malam.. jadi

konbawa!

overall, semasa mengalami semester 4 nie, aku cukup berpuas hati dengan kehidupan dalam semester 4 nih. tak banyak masalah. yelah. ayah aku pergi semasa aku semester 3, tu pun tengah exam. aku benci semester 3! tapi bersyukur dengan semester 4, alhamdulillah syukur kepada Allah. semester ni aku ambik Pandu Puteri menyebabkan hujung minggu aku terbatas jadi aku boleh save money ihsan KPM sebanyak RM700.. Semester lepas kering sampai kena mintak dengan mak! hehe..tapi sem lepas sebab aku balik kampung tiap2 minggu tengok ayah sakit. redha. dan aku tak sabar nak balik cuti semester di kampung tahun ni. 

yeay!!!
tahun nie dapat puasa kat kampung. tahun lepas aku jadi baby sitter di putrajaya, tahun sebelumnya puasa kat kolej dan tahun nie puasa kat rumah. tak sabar nak tolong mak jual baju raya dalam bulan puasa sebab gaji lumayan tahu. gaji kuli batak macam aku, rm100 sehari boleh dapat. kumpul untuk beli iPhone4s nanti semester 5. hahaha... mak aku macam tu lah. sebab masa aku kerja dengan dia, dia dah bagi banyak jadi tak ada alasan dia kena transfer duit tiap2 bulan untuk aku di UPSI. ok mak. anakmu ini faham. sejak kecik lagi aku tak mintak duit, kalau nak duit, gi jual kain. kena rasa penat lelah bekerja, barulah lebih menghargai rezeki yang dapat.

harapan untuk semester 5 :

-semoga aku cemerlang keputusan semester 4... (target 3.8 ++ tapi oleh sebab kewujudan paper 2p dan english communication membuat aku kurang berkeyakinan)

-semoga sem depan aku dapat jimat macam semester ni (target rm1000 untuk wat kawen.kihkihkih)

-semoga dapat beli iPhone4s (malas nak usung kamera gi sana sini..jadi guna iphone je)

-bertunang (hahaha)

-semoga keluarga aku sihat selalu...(tuhan jangan uji aku lagi..aku tak mampu nak lalui semua nie..tengah study nie..okk okk nanti dah kerja ke, kawen ke...nanti aku tua ke... )

-semoga diberikan kesihatan yang baik

-fokus study!

-semoga masih hidup.. =(

-semoga diberi kekuatan untuk berubah

Wassalam..


No comments: