Pages

Wednesday, December 19, 2012

Aku stress giler

Aku stress giler. stress sebab kehidupan, terpaksa belajar tentang sikap manusia. aku bukanlah perfect sangat tetapi bila aku kaji-kaji balik aku dapat tahu bahawa manusia yg perfect ialah manusia yg bersabar terhadap manusia yg lain.

kenapa aku kata begitu? memetik tema blog hanis zalikha "you can't make everybody like you. you don't even like everybody". jadi tak suka kat manusia lain, itu masalah kita bukanlah masalah dia. dan tak semua orang akan suka kita walau seperfect mana pun kite. sebagai manusia biasa, kita cuba buat baik dengan orang lain, kalau sekali jerrrrrrr kita wat silap, haaaaaaaaaaaa yang silap tu lah yg orang nampak. selama nie kita duk bagi makan ayam dia  xnampak pun segala kebaikan kita. dan sebagai manusia biasa yang sedang belajar tentang kehidupan nie , mestilah ada benda yg kita buat sangat tak kena. maklumlah sedang belajar.haaaaaaaaaaaa yang tak kena itulah yg akan dikutuk-kutuk. kalau kita jenis tak kuat mesti kita stressssssssss giler. tapi orang yang penyabar memang tabah betullah.! 

Aku bukan penyabar sebabnya aku memang pemarah. aku tak leh nak pendam-pendam dalam hati aku sembur keluar je semuanya. pastu sehari dua lepas tu aku akan rasa menyesal. kenapalah aku sangat tak sabar.. aku kena bersabar, biar orang wat jahat ngan kite, kite jangan wat jahat ngan orang. kita patut sabar je. xapa manusia tak balas segala kebaikan kita tetapi Allah ada, dia yang akan balas semuanya.

Dan kepada awak yang selalu menyusahkan hidup orang lain, selalu bergantung pada orang lain, tolonglah cermin diri terlebih dahulu. tolong sedarlah sebelum terlambat. hargai orang yang selalu kau menumpang nie. aku dah bagi banyak at least tolong cakap bahawa kau hargai. esok-esok kalau kau susah tolong jangan cari aku. aku memang stressssss giler nih.

Aku tak suka sembur-sembur orang dalam blog nie. blog aku suci dalam debu tak ada peperangan, yang ada cuma kasih sayang. tapi aku nak jugak buat entry nie sebagai kenang-kenangan sebab kau membawa perubahan yang TERLALU besar dalam hidup aku. kesilapan yg besar adalah memilih dirimu sebab aku terlalu kesianmu. tapi ternyata kau membawa malang dalam hidup aku.

Sudah! cukup. aku tak mahu tengok muka kau lagi. kalau ada jodoh kite bertemu lagi tetapi bukanlah dalam perhubungan macam sekarang nie.

Comel-comel sokmo :-)

No comments: