Pages

Wednesday, July 17, 2013

Saya dah jadi cikgu!

Beberapa minggu yang lalu sugar daddy aku jadi cikgu. Kali nie aku pulak jadi cikgu. Ini karilah..tapi jadi cikgu tak de gaji. Sugar daddy gaji pergghhhh. Abang, kite kongsi nak? nak? nak? apa? tak nak? taik idung masin! 

dah lama tak blogging. sibuk sangat. hari nie nak curi masa untuk blogging. pesan sugar daddy , orang tak curi masa untuk blogging, facebooking tapi orang curi masa untuk mengaji dan berzikir. itulah katanya bila aku kata tak ada masa nak mengaji sebab sibuk sangat. hihihi.

Baiklah. pertama sekali, perasaan memang ektaised lah. sape tak ektaised kalau dari kecik cita-cita nak jadi cekgu. tapi penat. kelas pertama aku masuk, kelas tingkatan dua no 4. pelajar baik, buat kerja tapi mulut potpetpotpet macam dalam pasar. dengan kelas kat tepi-tepi lagi bising, terutama pelajar India.yang Cina terlampau pasif. alahai. bila cikgu cakap, diorang menyampuk.

Rakan setugas (ceh) di SMK DZM SR

aku ajar karangan, tatabahasa dan komsas


sibuk giler. kena rancang pengajaran, study, buat rph, jurnal relfleksi dan kajian tindakan. kos lain xde macam nie tau.

ragging dan praktikum student tak dapat dipisahkan.

pengetua pesan, letakkan SMK DZM dalam hati. tapi sampai hari nie masih belum dapat perasaan tu. tapi cikgunya memang baik-baik semuanya. budak pun baik gak. =) terima kasih kerana banyak membimbing.

Comel-comel sokmo :-)

No comments: