Pages

Wednesday, September 25, 2013

Usah Dikejar Keseronokan yang Sementara

masa aku sekolah dulu, aku selalu tengok member2 aku ada pakwe yang dah kerja. kerja tu kerja biasa2 sahaja bukan kerja kerajaan atau bisnes besar atau kerja swasta.. tapi best la zaman belajar ada pakwe yang dah kerja nanti dapat topup free. yang tu jelah yang budak sekolah "makan" masa tu. di saat orang lain sibuk bercinta aku sibuk dengan pelajaran dan bantu mak di kedai. kadang2 jealous jugak tengok org couple dgn laki yang dah kerja. sekurang-kurangnya kalau keluar dating tak payah keluar duit, pakwe belanja makan, belanja itu belanja ini, datang jemput kat rumah.. sweet sangat kan. tapi aku tak merasa semua itu... -(

bila masuk universiti, masih tak dapat pakwe yang dah kerja. dapat pulak yang sama2 study.  sama2 tak ada duit. tapi aku ada jer duit. means, kalau aku nak apa pun aku akan dapat hasil titik peluh aku tolong mak setiap kali cuti semester.  aku bukanlah tak ada duit nak beli itu ini, ada. kereta sendiri pun ada. tapi aku nakkan satu perasaan di mana, makan duit pakwe, topup duit pakwe.. pakwe datang jemput dari rumah bawa pergi jalan-jalan then until now aku yang selalu menjemput pakwe aku.. bawa dia ke situ sini. nak jugak rasa sesweet gitu. tapi.

tapi aku bukan jenis yang suka  mengejar keseronokan yang sementara. tengok betapa akademiknya aku tidak memilih lelaki sebarangan untuk dijadikan teman hidup. jangan tengok pada siapa dia sekarang, tetapi tengok lah siapa dia pada masa depan. aku kan jenis orang yang memandang jauh ke hadapan. dugaan mendatang, aku kata sabar, sabar, tentu ada hikmah yang menunggu di penghujung jalan =)

and now you see what i got from my love..









semuanya omeyy omeyy kan.. banyak lagi sebenarnya tapi itu sahaja gambar yang ada dalam laptop ku.. yang lain ada dalam note 2.. dengan sugar daddy, segala impian akan jadi nyata. tenkiu sugar daddyku. ummuah. 

aku jugak tak nak dengar orang kata, elehhh dapat itu pun dah nak nunjuk2.. berlagak macam bini mat yo yang hitam macam bijik kopi tuh.. bagi aku, syukur apa sahaja yang kita dapat, daripada tak dapat langsung. =) jangan bebankan suami, terima sahaja apa pemberian ikhlas darinya, jangan jadi tak bersyukur,.




Comel-comel sokmo :-)

No comments: