Pages

Monday, October 21, 2013

Aku gemuk kalau sugar daddy dekat dan kurus bila sugar daddy jauh

badan aku umpama belon boleh kembang kecut. dan sugar daddy ibarat angin yang memenuhi jisim dan ruang belon tersebut. jadi konklusinya, kami ibarat angin dan belon. tanpa angin kecutlah belon. tapi kita mesti nak tengok belon kembang mestilah cantik kan.. =))

setelah balik kampung, aku telan banyak makanan. dua hari datang slim river, hujung minggu ke rumah abang aku.. faham-faham sahajalah ye macamana aku di rumah abang aku.

hari tu amal atkins diet turun 1 kg per week, balik kampung naik pulak 1kg dan menjadikan berat badan aku sekarang 49 kg. huhuhu. sia-sia rasanya. ok la.. aku taknak balik kampung dah, taknak balik umah abang dah.. nak duk slim river je agar menjadi lebih slim hehe..

dulu aku kurus je. pastu sejak kenal ngan sugar daddy aku gemuk haha. dan sebelum terlupa, aku juga gemuk disebabkan suka makan biskut tiap-tiap malam kalau aku lapar. aku cicah dengan nescafe 3 in 1. serius masa tu tak tahu benda-benda nie boleh menggemukkan badan. bila dah study tentang atkins diet barulah tahu sos cili pon menjadikan kita gemuk dan sebarang minuman yang ditambah gula.

masa sugar daddy ada kat KL. tiap-tiap minggu dia datang jumpa aku, kami jalan-jalan dan suka sangat mencari makanan. gambar di bawah semasa aku gemuk. masa nie kami menuju ke tanjung malim.3x kami berhenti makan untuk menambahkan lemak badan. aku perasan baju nie dah makin ketat dengan aku. pada mulanya aku tak perasan tapi sebab ambik gambar, barulah aku sedar..


 

budak gemuk yang hodoh. semasa aku gemuk nie.. (macamlah sekarang nie kurus sangat haha).  semasa gemuk nie, aku juga mengalami masalah kulit berjerawat yang teruk. mungkin sebab stress dan makan yang tidak terkawal. masa nie kan latihan drama setiap malam. tak sempat makan malam. balik latihan kul 12 malam baru sempat makan. makan pulak makanan yang berminyak dan berkarbohidrat. aku juga kuat makan nasi yang mana pakar kulit, Dr Hassenah kata nasi adalah punca jerawat. aku juga kurang minum air putih sebab masa nie air rumah aku selalu berkarat.

so that aku takkan ulang kesalahan yang lalu untuk menjadikan hidup lebih sihat dan skin yang lebih glowing, semua ini untukmu sugar daddy.. nanti sugar daddy nak angkat tak mampu *** oppss tersyasyul le pulak hahahaha..

awak janganlah kata tubuh aku xde perubahan sebab masa nie aku 53 kg tau. sekarang 49 dan akan susut ke 45kg sedikit masa lagi. memang dengan mata kasar tak nampak ketara sangat perbezaannya, tapi sedar la jugak dulu gemukkk kahkahkah. bye.

Comel-comel sokmo :-)

1 comment:

Unknown said...

Salam Kawan-kawan,

Saya tidak percaya kegemukan adalah kurniaan Tuhan.

Ketekadan saya membuktikan kegemukan tu bukan halangan saya untuk mencapai berat badan idaman saya.

Untuk diet yang sihat dan berkesan, saya mengalu-alukan LIKE anda di FB Fan Page saya di seemyweight.com. Saksikan cara tersendiri saya untuk mendapat badan yang langsing.

Sekian, terima kasih.


Yang benar,
Stephanie
Penasihat Berat Badan
Kepong, Selangor