Pages

Thursday, October 17, 2013

Walimatul Urus Shahmi dan Raja Noraniza

Seperti biasa, title dan content entry adalah tidak seiring sama sekali.

Ini bukanlah nak membicarakan mengenai walimatus urus cuma sedikit banyak mengenai kisah kami. KISAH KAMI okay bukan kesah u olss gitu.. u ollss.. haha. dan seperti biasa, sila baca kalau nak baca dan tiada paksaan untuk terus membaca kerana membaca adalah hak anda, dan menulis hak saya. i cakap mengenai i olss so janganlah sesekali nak terasa hati rasa aku mengata kat u olss padahal awal2 lagi dah kaboo ini tentang i olss..haha. dan peringatan, aku butang X untuk ditekan kat atas tuuu..

Baiklah, mula-mula tengok sugar daddy aku, kira macam jatuh cinta pandang pertama la.. wah gituu.. tapi dia laa, aku tak. aku ada jugak simpan perasaan sikit-sikit cuma tak nak tunjuk sajee.. gila xsyok muka comel lote bercahaya blink3..hahaha. cuma biasa ar kan perempuan jual mahal sikit padahal di sebalik tabir selalu duk intai-intai mamat gebu tuu haha.

bila dah sebulan dua bulan kenal macam tu laa, aku pun dah lupa sebab aku tak layan sangat..lepas tu, setiap hari dia mesej aku dan pm aku di fb cakap "salam", salam, salam tapi sekali pun aku tak pernah jawab muahahaha.kalau call pun, cakap pasal kerja jer.. padahal saje2 dia jer cari modal nak call aku.padahal aku dengan kojo nyo takde kaitan langsung. sajee nak pancing aku dengan cara ilmiah sikit..mungkin sebab dia tengok aku macam budak berjurus kan, jadi respek lebih haha.

pastu kalau lama-lama dia xmesej, dia tak tegur di fb, aku rasa lain macam. tapi entah macamana hari tu, aku terlayan la jugakk sebab kononnya entah bila pulak dia nak stat dulu..xkan aku nak stat dulu nak tegur dia, memang TAK laaa..dapat je peluang last tu aku pon layan jelah hihi.. lama-lama dia menyatakan hasrat untuk jadikan aku teman special dia aku pon on je padahal hati masih berbelah bahagi. yelah, masa tu baru semester dua,umur 20 manalah aku reti nak feeling-feeling nie.. tapi aku tetap teruskan berkawan macam biasa. time baik, aku layan. time xbaik aku tak layan. perasaan susah nak cakap.

lepas tu ayah sakit dan meninggal, barulah terbuka pintu hati aku. sangat mengambil berat tentang aku dan bersungguh-sungguh menunjukkan keikhlasannya. tapi aku tak pernah hargai semua tu. ada aku ambik berat pasal dia? nehi nehi babujee.. pastu aku insaf dan layan dia molek-molek. then kami memutuskan untuk berkahwin. aku semester tiga dah gatal nak kahwin. dia selalu nasihat aku, tak baik nie couple-couple kita couple tahun nie entah bila kita akan kahwin..tengok kawan-kawan ramai yang dah kawen masa study. tipulah kalau tak rasa nak kawen huhu. tapi tak berani nak nyatakan hasrat pada keluarga. aku pun tak suka couple-couple ni teringat ayah dalam kubur. tapi pada masa yang sama masih belajar dan masih belum ada kemampuan. aku pun kurang sikit matangnya.

selalu aku teragak-agak memberitahu ibuku yang aku nak kawen tapi aku pikir tentu ibu aku akan gelak guling-guling tak pun kejar aku dengan belakang parang sebab mintak yang bukan-bukan hahaha. tapi kami pendamkan hasrat itu, dan meneruskan hubungan jarak jauh selama 2 tahun. aku sem 3,4,5,6 lama tuu..sekarang masih meneruskan hubungan jarak jauh. takkan la sama-sama  belajar nak kahwin.nak ambik duit dari mana? mengharapkan sponsor keluarga sahaja kah? oh, di situ pun dah nampak ketidakmampuan kita untuk berkahwin. bukan soal nak bagi makan bini nasik sekawah sehari tapi lebih daripada itu kena fikirkan. dulu selalu pikir nak kawen tak payah duit kawen jelah tapi bila dah sampai tahap nie baru sedar yang duit sangat penting nak jamu tetamu makan pun dah 5k tak termasuk hantaran mas kahwin bayar tok imam pelamin apa semua tu.. memang tak membazir tetapi duit sikit-sikit kena ada jugak. dan lagi satu kalau dah lepas fasa majlis perkahwinan, kena pulak pikir lepas kawen macamana. stress jugak hidup suami isteri kalau tak berduit nih. dulu masa belajar memang la banyak duit mak ayah tanggung tapi bila dah kawen tak ke malu nak lagi keluarga tanggung? dan kita sendiri akan dipandang rendah sebab xberduit dan orang lain yang terbeban dengan kita.

aku selalu pikir macamana nak nyatakan hasrat untuk kahwin kat mak,keluarga, tak berani. tapi aku lebih berani menyatakan benda tu daripada aku berani melakukan perkara yang keji dan mungkar. aku tak tahu macamana nak luahkan sehinggalah pada suatu hari sugar daddy kata nak datang merisik yang sebenarnya bukan merisik tetapi meminang. itu pun tidak dirancang. alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya.

bila kata nak datang meminang off courselah dengan sendirinya kita kena bagitau mak kan,dan aku pun bagitau la mak aku...mak aku kata, "emmm datang jelah".. what??? segampang itu? sebelum nie macam-macam aku fikirkan. baiklah kawan-kawan, begini caranya kalau nak kahwin. kita tak boleh syok sendiri  nak kawen bila, sedangkan yang lelaki tak berusaha apa-apa. sebenarnya kalau lelaki itu dah betul-betul bersedia, dia akan datang jugak meminang. dan bila dah meminang takkan mak nak tolak pulak kan..ini bukan zaman pak kaduk dulu. dan bila dah bertunang, takkan nak bertunang sampai setahun dua tahun.. haa.xbaik tunang lama-lama.orang kata banyak cabaran tunang nie tapi sampai hari ini setelah 2 bulan jadi tunangan orang, aku masih belum jumpa dengan "cabaran" yang dimaksudkan itu. baik, bila dah tunang tentulah nak bawa ke fasa seterusnya iaitu pernikahan. mudah sahaja kan..tambah lagi bila jodoh dah sampai.. gitu..

ok takat tu dulu tau. tarikh perkahwinan akan diberitahu kelak, iaitu selepas berbincang dengan tok imam. =)

Comel-comel sokmo :-)

No comments: