Pages

Tuesday, October 15, 2013

Bingkisan AidilAdha : Satu Pengorbanan

Baiklah, sama-sama kita menghayati apa makna korban. ringkas sahaja set induksi aku hari ini. haha. enjoy tengok gambar nie. tp tahun nie beraya tanpa suami di sisi. =)



 
pagi raya masih berada di kampungku di pasir puteh, sembahyang raya, menikmati juadah raya, dan melawat kubur arwah ayah. lepas tu fly to slim river from my hometown white sand. inilah pengorbanan yang sebenar, yang aku takkan lupakan sampai bila-bila.

abang, adik-adik dan anak-anak menghantar aku ke airport


en tunang beli tiket beserta makanan sekali, nasi beriyani ayam. aku asyik menikmati makanan sementara mat salleh di tepi aku syok bercium.. emm dak emmm..

peneman di sepanjang perjalanan

baik. bila dah sampai di LCCT, ambik bas ke KL Central. harga rm 9. sejam jugak. lenguh punggung bas buruk.


pastu melantak lagi Mc D, GCB. harga rm15.10 satu set.
 
yang ini aku membazir. tak kena dengan selera.
 aku menjamu selera sementara menunggu pelepasan ke slim river 2 jam lagi. tiket ets, rm23.
 

bila sampai di stesen, jalan kaki balik. tak ada teksi. sambil jalan sambil menangis ketakutan.

hantu. anjing. perogol. peragut. penyamun.

semuanya tidak mustahil.

tetapi pada allah kita bertawakkal.

sangat berkorban. aku sangat penat. aku korbankan wang ringgit, tenaga, masa, maruah diri, kesucian diri dan keselematan diri dengan berjalan kaki meredah malam pekat seorang diri. 

itulah pengorbanan aku untuk family tercinta.


Comel-comel sokmo :-)

No comments: