Pages

Tuesday, October 8, 2013

Today Is A Cheat Day

Assalamualaikum

today is a cheat day. dalam diet atkins kan ada cheat day. haha. baru dua hari diet dah nak cheat day. apa raa.. hot2 taik ayam betul lah. hihihi. actually aku bukan hangat2 tahi ayam tapi aku tak tahan sangat. aku jadi lemah dan tak bermaya. semalam dila bagi aku sekeping biskut , lega sikit rasanya bila makan tuu.

aku tak patut jadi macam tu kan, aku patut bertahan. tak mati nye kalau tak makan nasik 3 hari tapi kalau tak minum air 3 hari opkos mati terkangkang. aku rasa nak pitam, nak pengsan tetapi aku harus kuat.

lepas jogging pagi nie, aku makan nasi lemak. betullah orang kata, bila kita amalkan diet nie kita akan muak dengan nasik. aku jadi xleh telan nasi tadi rasa macam nak muntah. tapi aku telan gak hahaha. sangat2 rasa bersalah =(
 


aku janji aku takkan ulang lagi. aku sayangkan sugar daddy aku, semua ini untuk dia. buekkk. lusa dah nak timbang. semalam pun dah timbang, tengok-tengok 45 kg. aku tak percaya. aku kena guna penimbang yang sama yang aku timbang minggu lepas. baik, hari nie nak bagi tips diet yang ketiga.

tip diet yang ketiga ialah, selepas anda bagitahu orang len tentang diet anda, anda perlu tentukan jadual diet. contoh jadual diet aku, pagi makan telur goreng, tengahari makan lauk, malam makan sup sayur. lepas tu tetapkan apa aktiviti yang anda mahu buat contohnya aku suka pilih walking dan jogging pada setiap pagi, jam 8-9 pagi. (  kalau aku, dalam note 2 aku ada aplikasi diet diary. kita akan catatkan apa yang kita makan setiap hari dan ia akan mengira kalori yang kita makan. diet diary tu jugak akan guide kita untuk mengambil berapa banyak kalori sehari-hari untuk kita mencapai target berat badan kita dalam tempoh masa yang ditetapkan. contohnya aku setting nak berat badan 45kg pada tarikh 10 November 2013.

sila baca link di bawah juga.
 

Comel-comel sokmo :-)

No comments: